شهرداران منتخب ادوار شورای شهر گرگان - دوره دوم تا چهارم شورای شهر گرگان


پس از انتخاب اعضای هیات رئیسه, منتخبین شورا در اقدام بعدی شهردار را به مدت 4 سال انتخاب و منصوب می نمایند.


اگر چه ترکیب هیات رئیسه عیار و جهت دهی پارلمان شهری را به نمایش می گذارد اما شهردار منتخب فاز عملیاتی و تحقق شعار انتخاباتی منتخبین را می بایست به منصه ظهور برساند.


شورای اول گرگان در اقدامی قابل توجه و بدیع با ارائه فراخوان از شهروندانی که واجد تخصص و تجربه مطلوب برای مدیریت شهری بودند خواست تا رزومه خود را به شورا ارائه کنند پس از بررسی و تبادل نظر در نهایت منتخبین شورا ابراهیم کریمی را به عنوان اولین شهردارِ  خروجی شورا منصوب نمودند.

منتخبین شورای دوم نیز طبق روال شورای اول از شهروندان علاقه مند و متخصص امور مدیریت شهری دعوت کرد تا رزومه ای از تجربیات مرتبط را به شورا تقدیم نمایند اگرچه برخی از اعضای شورای دوم لابی های گسترده ای را در جهت معرفی یک نامزد توانمند به صحن شورا را در دستور کار قرار دادند.


 در همین ارتباط حسین قجری موفق شد نظر حسین صادقلو که پیشتر سوابق مدیریتی گسترده و قابل تحسین در شهرهای شمالی از خود بجای گذاشته بود را برای سکانداری شهرداری گرگان جلب نماید و از سوی دیگر اکثریت اعضای شورا نیز کارت سبز را به وی اهدا کردند.


اما چند ماه بعد صادقلو به دلیل آنچه که مسائل شخصی عنوان می کرد استعفا خود را تقدیم شورا نمود تا اعضای شورا اینبار محمد مهدی ایرجی را به عنوان دومین شهردار منتخب پارلمان دوم شهری گرگان منصوب نمایند.


مدیریت ایرجی نیز ختم به پایان دوره نشد و بجای وی مهندس محمد ابراهیم کریمی تا پایان دور دوم شورا سومین شهردار منتخب شورای دوم لقب گرفت.


در سومین دوره شورای شهر گرگان اتفاق نادری افتاد ابراهیم کریمی که در شورای اول به مدت 4 سال مسئولیت شهرداری را بر عهده گرفته بود اینبار موفق شد به عنوان منتخب شهروندان وارد پارلمان شهری شود.


وی با پیشنهاد مهندس عبدالرضا چراغعلی منتخب اول همین دوره و رای اکثریت قاطع اعضا برای بار دوم و اینبار به مدت 6 سال یعنی تا پایان دور سوم شورا بر کرسی شهرداری گرگان تکیه زد.


شورای چهارم گرگان در انتخاب شهردار فراز و نشیب مفصلی را تجربه کرد مهندس نبی هزار جریبی و علی اصغر یوسفی به شدت به دنبال جلب رضایت حسین صادقلو برای مدیریت شهرداری گرگان بودند این در حالی صورت می گرفت که لیست حامیان صادقلو در قائم شهر موفق شده بودند اکثریت کرسی های پارلمان شهری را فتح نمایند و عنقریب بود که صادقلو شهردار قائم شهر شود.


تلاشهای مهندس نبی هزارجریبی و مهندس علی اصغر یوسفی (دبیر انتخابات شهردار در شورای چهارم شهر گرگان) ادامه داشت و در ادامه ناصر گرزین و مهندس حسین ربیعی نیز به صف مذاکره کنندگان برای جلب نظر صادقلو پیوستند و اتفاقا موفق هم شدند.


در نهایت رقابت بین صادقلو و مهندس محمدرضا سبطی با ارائه رزومه به صحن شورا برای احراز مقام شهرداری گرگان صورت گرفت و این حسین صادقلو بود که موفق به کسب اکثریت آرای منتخبین شد.

حامد صمدلویی