انعکاس نشست خبری هیات رییسه شورای شهر گرگان با خبرگزاری‌های گلستان

برخی گزینه های شهرداری گرگان( ثابت قدم و حاجی محمدی)

به گزارش سایت تحلیلی خبری گرگانو (اخبار گرگان);


ربیعی سخنگوی شورای شهر گرگان:


همه ما در طول سال‌های قبل حامی آقای صادقلو بودیم حتی خانم عبداللهی از مدیرکلی استانداری استعفا داد تا به شورا بیاید یا آقای یوسفی ۴ ماه دنبال حکم ایشان بود.

🔶 ربیعی سخنگوی شورای شهر گرگان:


جرقه اختلافات ما با آقای صادقلو از پروژه اخیر زیرگذر ناهارخوران رخ داد. ایشان مناقصه برگزار کرد، پیمانکار انتخاب کرد، تجهیز کارگاه انجام داد و بعد آمد لایحه را برای تصویب به شورا فرستاد. جالب اینکه در کمیسیون هم با برخی مخالفان سابق خود توانست مصوبه بگیرد.



🔶 ربیعی سخنگوی شورای شهر گرگان:


آقای صادقلو به دنبال این بودند که شورا کاملا در خدمت ایشان باشد. ایا مردم ما را انتخاب کردند که چنین شورایی را تشکیل شود؟ حتی چندین نشست‌هایی برگزار کردند تا رییس و هیات رییسه هم انتخاب کنند. وقتی مخالفت‌های ما را دیدند به من پیام دادند که دوره نقش‌آفرینی شما تمام شده است! پیامکش موجود است.



🔶 ربیعی سخنگوی شورای شهر گرگان:


اعتقاد دارم که در زمان انتخابات اسامی ما که ۴ سال از آقای صادقلو حمایت کردیم به فهرست ایشان وزانت داد نه بالعکس



🔶 ربیعی سخنگوی شورای شهر گرگان:


آقای صادقلو در خصوص اهدای زمین بیمارستان گرگان کلی از پول بیت‌المال فضاسازی و مصاحبه کرد که من می‌خواهم زمین اهدا کنم. با کدام مصوبه؟ بدون در اطلاع گذاشتن شورا؟ امثال این کارها خاصه بعد از انتخابات شورای پنجم از طرف ایشان زیاد است 



🔶 ربیعی سخنگوی شورای شهر گرگان:


می‌دانستیم اقدام ما در انتخاب سرپرست هزینه دارد اما حتی اگر همه ما فدای این شویم که اقتدار شورا بازگردد و شورای شهر باشیم نه شورای شهردار مانعی ندارد.



🔶 ربیعی سخنگوی شورای شهر گرگان:


ما آقای صادقلو را عزل نکردیم. با توجه به رفتار ایشان دوره ایشان تمام شد. اما ایشان هم اگر رفتار خود را اصلاح کند و برنامه بدهد می‌تواند جزو گزینه‌های مورد بررسی ما قرار بگیرد.



🔶 ربیعی سخنگوی شورای شهر گرگان:


از طرفی شانزدهم اردیبهشت ماه امسال از طرف معاونت سپاه از تهران نامه‌ای برای ما آمد که ایثارگری ایشان را نفی می‌کرد. ایشان اگر می‌خواهد برگردد باید به دنبال رفع شدن این مشکلات قانونی هم باشد.



🔶 ربیعی سخنگوی شورای شهر گرگان:


آقای صادقلو در ابتدای ورودش ما را به دو دسته شش‌تایی و سه‌تایی تقسیم کردند! من و خانم عبدااللهی و اقای یوسفی را در سمتی و مابقی را در سمتی دیگر! اینکه شهردار تعیین کند فلانی رییس بشود و فلانی نایب رییس و فلانی برود نمایندگی مجلس، در شان شورا نیست



🔶 ربیعی سخنگوی شورای شهر گرگان:


آقای محمود ربیعی یا احزاب سیاسی کوچکترین دخالتی در این اتفاق نداشتند. شب آخر من تنها در عالم برادری ایشان را در جریان گذاشتم تا نگویند ایشان هم دخیل بوده است. 



🔶 ربیعی سخنگوی شورای شهر گرگان:


هیات رییسه تمام تلاش خود را به کار خواهد بست که این دوره شاهد دودستگی نباشیم. همین امروز هم تمام مسئولیت‌های کمیسیون‌های شورا را بین هر ۹ نفر تقسیم می‌کنیم. دوره دودستگی و اختلاف باید تمام شود‌.



🔶 ربیعی سخنگوی شورای شهر گرگان:


متاسفانه رفتار آقای صادقلو بعد از انتخابات بسیار تفاوت کرد. حتی با دستگاه‌های مختلف از جمله نظام مهندسی یا نیروی انتظامی و... درگیر شدند. 






🔶 یوسفی نایب‌رییس شورای شهر گرگان:


من با تشکیل جلسات برخی از اعضای شورا با شهردار در دفتر آقای صادقلو مخالف بودم. شان شورا باید حفظ شود. اما کار به جایی رسید که آقای صادقلو پیام دادند که انتظار دارند در دوره پنجم تمام لایحه‌های شورا با ۹ رای موافق تصویب شود. 



🔶 یوسفی نایب‌رییس شورای شهر گرگان:


چه کسانی در شورای چهارم پیگیر شهردار شدن آقای صادقلو بودند؟ خود من ۱۴ بار به تهران رفتم که ۸ بار از این تعداد آقای هزارجریبی عضو وقت شورا و نماینده فعلی گرگان و آق‌قلا همراهم بودند. مابقی اعضای هیات رییسه فعلی که آن موقع عضو بودند هم همینطور. آیا اینکه همه ما اکنون مخالف ایشان شدیم و تصمیم گرفتیم شخص دیگری سرپرست شود قابل تامل نیست؟



🔶 یوسفی نایب‌رییس شورای شهر گرگان:


خط قرمز همه اعضای شورا منافع مردم است. به دنبال همگرایی هستیم و می‌دانیم چه کسانی از تفرقه نفع می‌برند.



🔶 یوسفی نایب‌رییس شورای شهر گرگان:


دکتر ثابت‌قدم شهردار پیشین رشت یا دکتر حاج‌محمدی فوق‌دکترای مدیریت شهری و چند گزینه‌ دیگر نامزد پست شهرداری گرگان هستند. شهروندان نیز می‌توانند گزینه‌هایی که فکر می‌کنند برای پست شهرداری گرگان مناسب هستند معرفی کنند.


خط قرمز نبی هزارجریبی منافع مردم است


علی اصغر یوسفی ؛ نائب رییس شورای شهر: در دوره قبل، دوستان در جلسه ای میروند و ٩ نفر امضا میکنند که امروز صادقلو را برداریم و فردا یکنفر از اعضای شورای چهارم شهردار بشود و...


ما بدنبال همگرایی هستیم، نه بدنبال تقابل. 

خط قرمز ما و منافع شهر و منافع مردم است.


ما بدنبال توسعه شهری ماشین محور نیستیم، ما شهری در جهت توسعه انسان محور میخواهیم


برای انتخاب شهردار جلسات باید شکل بگیرد تا گزینه نهایی توسط شورا انتخاب شود. 


هیچ‌گاه منافع شهر را فدای یک شخص نخواهم کرد.


هر کسی که تمایل داشته باشد، برای شهرداری گرگان میتواند رزومه دهد


گذر زمان ثابت میکند که چه کسانی امانت دار رای مردم بودند و چه کسانی به رای مردم پشت کردند.


🔶 فائزه عبداللهی رییس شورای شهر گرگان:


برخلاف برخی صحبت‌ها که مطرح می‌شد استاندار در تمام جلسات عنوان می‌کرد خط قرمز من فقط قوانین هستند نه افراد. در مورد شورای پنجم هم چه قبل از انتخاب سرپرست و چه اکنون هیچ تماسی از جانب استاندار و مسئولان ارشد در خصوص آقای صادقلو نداشتیم.



🔶 فائزه عبداللهی رییس شورای شهر گرگان:


متاسفانه توهین‌های زیادی به ما در فضای مجازی رخ داد. صبرمان زیاد است.


اگر کسی یک کلمه از قول من بیاورد که من در زمان انتخابات گفته باشم آقای صادقلو قطعا شهردار است جایزه دارد. من زمان انتخابات همیشه گفتم که گزینه‌های شهرداری را بررسی می‌کنیم 



🔶 حمیدآقاملایی عضو شورای شهر گرگان:


برخی می‌پرسند که چرا رفتن آقای صادقلو در روز اول رخ داد؟ قانون می‌گوید باید در روز اول کار شورا تکلیف شهردار مشخص شود.


اگر قرار باشد شهردار از پیش خود کارها را انجام دهد بعد بیاید شورا و بگوید که شما تایید کند پس نقش شورا چیست؟ آیا قرار بوده ما عضو شورا شویم که هرچه شهردار گفت بگوییم چشم؟




🔶 مهران کاظم‌نژاد عضو شورای شهر گرگان:


آقای صادقلو در سه سال گذشته اجازه نداده بود که از طرف شورا حسابرسی شهرداری اتفاق بیفتد.



🔶 مهران کاظم‌نژاد عضو شورای شهر گرگان:


اجرای شتابزده پروژه‌ها و گاه بدون تملک زمین‌های اطراف محل اجرا که بعدها مشکلات زیادی برای شهرداری به وجود آورد از نقاط ضعف مدیریت شهری آقای صادقلو بود.