چه کسی گاو "مش حسن" را کشت؟!

گرگانو - نود اجتماعی : دراینکه همواره کشورمان ازدخالت برخی افراد، احزاب و تشکلهای نظام مند و سازمان یافته لابی گری در عزل و نصب مدیران رنج می برد؛ بعید میدانم کسی آنرا انکار نماید!

 درکشوری که پس از هر انتخاباتی چه محلی و چه کلان کشوری، بدون درنظر گرفتن شایستگی های مسوولین وقت، سونامی تغییر مدیران پایین دست بعنوان یک حق قانونی برای منتخبین پیشبینی گردیده و از سویی بعنوان نخستین تصمیم ایشان، از آنها انتظار اقدام دارند؛ وقوع پدیده لابی سازی و شخصیت تراشی امری بدیهی میگردد!


متاسفانه حافظه تاریخی-سیاسی ما در پیامدهای این شیوه تغییرات مدیریتی، بسیار ضعیف میباشد!

میتوان گفت تغییرات سلسله وار در سیستم مدیریتی کشورمان پس از هر انتخاباتی، پیش از آنکه یک قانون باشد، بیشتر به یک بازی و سرگرمی میماند! سرگرمی ای که برای بازی گردان های آن انگیزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی متفاوتی میتواند داشته باشد!


 همانطور که برای انتصابات مان "پیشینه عقیدتی و سیاسی" شاخص اصلی عزل و نصبها میگردد، به همان اندازه فاکتور شایستگی کمتر مورد توجه قرار میگیرد.

وقتی برای پذیرش کاندیداهای سطوح مختلف انتخاباتی هیچگونه آزمون کارشناسی و مطالعاتی پیشبینی نگردید تا یقین گردد فرد کاندیدا لیاقت حضور در انتخابات پیش رو را دارد یا نه؛ به همان اندازه از عدم قابلیت سنجی در عزل و نصب هامان لطمه دیده و خواهیم دید!


 علاوه بر موارد مذکور و پس از پشت سر گذاردن حواشی این تغییرات مدیریتی از جمله توصیه سازی، لابی گری، گزینه آفرینی و در حقیقت نخبه کشی و... به مورد دیگری بر میخوریم که شاید مهمتر و قابل تامل تر از موارد فوق باشد!

انتصابات بیش و پیش از آنکه با انگیزه فرصت سازی اجرایی گردد؛ بیشتر به جابجایی مدیران شبیه شده است! انگار، همینکه افرادی را از جغرافیایی به جغرافیای دیگر جابجا نماییم، حجت تمام و قانون اجراء گردیده است!


پس از اجرای اولین تصمیم شوراهای اسلامی شهری در گزینش شهردار، اکنون با مشخص شدن هیئت وزیران دولت دوازدهم، شایعه سازی ها و درحقیقت بازی سازی ها و لابی چینی ها درخصوص تغییر استانداران و در پی آن تغییر فرمانداران، سوژه پرطرفدار اینروزها گردیده است!


 پس از جنجال آفرینی هایی که گاها برخی شوراهای اسلامی شهری کم تجربه و کم تخصص در گزینش شهردار اصلح خویش، بر مردم تحمیل نموده اند و البته تصمیم قانونی ایشان هنوز در کریدورهای توصیه سازی احراز صلاحیت ها سرگردان است؛ حال نوبتی هم که باشد، نوبت داستان پرطرفدار تغییر مدیران بالاتر فرا رسیده است!


 اگرچه وزارت کشور صراحتا هرگونه شایعات درباره برکناری، جابجایی و تغییر استانداران را در این مقطع کاملا رد نموده و منبع این شایعات را نیز محافل سیاسی و رسانه ای سهم خواه دولت عنوان مینماید؛ اما جالب است که همان سهم خواهان همیشگی سیاسی، پا را از شایعه سازی و گزینه آفرینی فراتر نهاده و حتی استانداران خویش را نیز انتخاب نموده اند!

مضحک تر از همه آنکه حال بر سر آن دعوا دارند که من به فلانی رای داده یا به فلانی رای نداده ام!!


خنده دارتر از همه آنکه، برخی افراد جزء و فداییان کوچک همان تشکیلات سیاست زده؛ بدنبال "قاتل گاو مش حسن"، آنقدر بازی خورده اند که حتی اقدام به انتشار بیانیه های مخالفت علنی برای استانداران خیالی نموده اند و اگر منع شان نکنند؛ یقینا اقدام بعدی شان تشکیل کمپین مخالفت با انتصاب قریب الوقوع شان خواهد بود!!

کسی نیست به این دوستان دیروز اصولگرا و امروز اصلاح طلب نما و فردا هم احتمالا میانه رو بگوید؛ فرایند تعیین استانداران کاملا مشخص است و تا لحظه نهایی که ازسوی وزارت کشور به هیئت دولت پیشنهاد میشود؛ کاملا محرمانه بوده و ضمن آنکه این تغییرات تنها مربوط به برخی استان ها میباشد!


 به نقل از یک مقام آگاه وزارت کشور؛ پیش از این نیز در جریان معرفی کابینه از سوی رییس جمهور، شاهد انتشار مطالب خلاف واقع بودیم و بسیاری از فعالان سیاسی، دوستان و نزدیکان خود را بعنوان گزینه پیشنهادی معرفی میکردند و نهایتا با معرفی اعضای پیشنهادی کابینه، نادرست بودن بسیاری از این گمانه سازی ها و مغرضانه بودن شایعات مشخص گردید.


چقدر پسندیده بود که این همراهان سیاسی، صاحبنظران و احتمالا سهم خواهان حزبی و تشکیلاتی و ایضا کارآگاهان "قاتل گاو مش حسن" انرژی خودرا صرف بیان مطالبات بحق مردم میکردند و بجای شخصیت تراشی؛ به ارایه پیشنهادات راهبردی-کاربردی، علمی و مطالعاتی در حوزه اجرایی مینمودند!


منبع : کانال نود اجتماعی


16 گزینه احتمالی شهرداری گرگان معرفی شدند

(گرگانو صحت مطلب را تایید نمیکند)


 طبق شنیده های گرگاندوستان افراد مشروحه ذیل، قویترین گزینه ها برای سمت شهرداری گرگان میباشند.


۱-عبدالرضا دادبود/فوق لیسانس شهرسازی

۲-علیرضا سالار/فوق لیسانس راه و ترابری

۳- پرهام جانفشان/فوق لیسانس

۴- مجید طاهری /فوق لیسانس عمران

۵- عیسی سالکی/فوق لیسانس 

۶- احمد سالاری/فوق لیسانس مدیریت

۷-مهران فدوی/دکترای عمران

۸- محسن کریمی /فوق لیسانس

۹‌-مهدی مهیایی/فوق لیسانس

۱۰- ابراهیم کریمی/فوق لیسانس شهرسازی(مدیرکل فعلی میراث فرهنگی استان)

۱۱-ثابتی /فوق لیسانس(شهردار سابق رشت)

۱۲-حاجی محمدی/فوق لیسانس(شهردار سابق شاهرود)

۱۳-بهرام غریب /فوق لیسانس حقوق

۱۴-حاج محمدعلی/فوق لیسانس عمران

۱۵-مهدی باقری/فوق لیسانس مدیریت(سرپرست فعلی شهرداری گرگان)

۱۶-نجاتی شهردار مناطق تهران