در این دیدار که امروز شنبه 13 آبان در تهران صورت گرفت، استاندار گلستان خواستار تسریع در اجرای پروژه های برقی کردن راه آهن اینچه برون – گرگان - گرمسار و همچنین احداث بندر خشک اینچه برون شد.

به دنبال سلسله دیدارهای دکتر سید مناف هاشمی با مقامات و مسئولان کشوری، استاندار گلستان این بار به منظور پیگیری و رفع برخی از مشکلات فراروی توسعه استان، با دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیرامون راه آهن اینچه برون – گرگان - گرمسار و همچنین بندر خشک اینچه برون دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری گرگانو (اخبار گرگان) و به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، در این دیدار که امروز شنبه 13 آبان در تهران صورت گرفت، استاندار گلستان خواستار تسریع در اجرای پروژه های برقی کردن راه آهن اینچه برون – گرگان - گرمسار و همچنین احداث بندر خشک اینچه برون شد.

استاندار گلستان، احداث بندر خشک در پایانه اینچه برون را عاملی موثر در اشتغال پایدار دانست و گفت: با توجه به همسایگی گلستان با کشورهای حاشیه دریای خزر و حوزه cis، احداث بندر خشک تحولی عظیم در منطقه ایجاد خواهد کرد و افق اشتغال استان را متحول می کند.

دکتر هاشمی، با اشاره به برقی کردن پروژه راه آهن اینچه برون – گرگان – گرمسار اظهار کرد: پروژه برقی کردن راه آهن اینچه برون – گرگان – گرمسار با تامین مالی شرکت روسی از طریق فاینانس 1.2 میلیارد یورویی انجام خواهد شد.

دکتر محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این دیدار ضمن تشکر از پیگیری های استاندار گلستان، برای پیگیری خواسته های مطروحه قول مساعد داد و دستورات لازم را صادر کرد.