یادداشت وارده به سایت گرگانو توسط اسماعیل هزارجریبی به مناسبت شانزدهیم نکوداشت نمایندگان شهید استان گلستان در حادثه هواپیمایی یاک چهل

شهید هزارجریبی محور وحدت نمایندگان

وحدت مثال زدنی نمایندگان شهید حرکت دوم توسعه استان را آغاز کرده بود. حرکت اول حاصل تلاش شهید قندهاری در مجلس پنجم با استان شدن گلستان آغاز و حرکت دوم با انتخاب واقعا بی نظیر مردم برای مجلس ششم و وحدت بین نمایندگان شروع شده بود. برای بسیاری از افراد مسئله وحدت نمایندگان و اثربخشی مثبت آن در توسعه استان به خوبی مشهود است و مثال هایی برای آن دارند. موارد متعددی وجود دارد که همدلی این نمایندگان را بیشتر نمایان می سازد. 
شهید هزارجریبی نقش عمده ای در برقراری وحدت نمایندگان داشت. خصوصیت اخلاقی منحصر به فرد و روحیه رفاقتی و روایط عمومی بالای ایشان کمک شایانی به هم افزایی توانمندی های نمایندگان در راستای توسعه استان گلستان نمود. ایشان فردی بی ریا و با صفا بود. نمایندگان استان ایشان را به عنوان دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان انتخاب کردند. شهید هزارجریبی به این وحدت بوجود آمده قانع نشد و مجمع نمایندگان استان های شمالی (گیلان- مازندران- گلستان) را تشکیل داده و به عنوان دبیر مجمع نمایندگان استان های شمالی نیز انتخاب شدند. ایشان اصرار زیادی بر حضور نیروهای کارآمد استانی در بدنه دولت در سطح ملی داشتند. رایزنی های زیادی با هماهنگی نمایندگان شمالی برای معرفی نیروهای بومی برای بکارگیری در دولت داشتند.  هرچند با سقوط هواپیمای یاک 40 زحمات اثربخش نمایندگان نیز همانند جنازه هایشان متلاشی شد ولی از خود الگویی گرانبها برای مردم و مسئولین بجا گذاشتند.
حال که بعضی ها وحدت نمایندگان مجلس ششم را علیرغم اینکه همه از یک جناح نبودند با وحدت بین نمایندگان در دوره های بعدی مقایسه می کنند، حق دارند که افسوس بخورند. واقعا جای افسوس است که هم نمایندگان منحصر به فرد و هم شرایط یسیار ویژه ای برای توسعه سریعتر استان را از دست داده ایم. هرچند هم اکنون با حضور مهندس نبی هزارجریبی در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم شریف گرگان و آق قلا راه آن شهید بزرگوار ادامه دارد امیدواریم این روند خدمت در سال های آینده نیز ادامه دار باشد.

مراسم شانزدهمین سالگشت شهادت شهید حاج غلامعلی هزارجریبی بعد از ظهر پنجشنبه 28/02/96 بر سرمزار آنشهید برگزار میشود.