مروری بر الگوهای رفتاری جوان ترین عضو شورای شهر گرگان - علی اصغر یوسفی


پارلمان شهری نهادی بر آمده از خواست و اراده مردم است تا انتخاب شوندگان بر اساس برنامه های از پیش اعلام شده اهداف عالیه مرتبط با مدیریت شهری را فرصت تحقق بخشند و در این بین با جلب رضایت انتخاب کنندگان امکان خدمت مجدد را نیز فراهم آورند.


با توجه به کاهش کرسی های شورای اسلامی شهر گرگان از 13 به 9 کرسی ریزش 4 عضو کنونی شورا قطعی به نظر می رسد البته فضای باز و برابر برای رقابت همه نامزدها فراهم است اما در بین اعضای دور چهارم شورای شهر گرگان حضور و انتخاب مجدد مهندس علی اصغر یوسفی جوان ترین عضو تاریخ شورای شهر گرگان دور از انتظار نیست که دلیل آن را باید در الگوهای رفتاری وی جستجو کرد.


پایگاه اجتماعی مهندس یوسفی علاوه بر مطلوبیتهای قومی ریشه در هم دوره ای های وی در دوران تحصیل دارد.


هم کلاسی های مهندس یوسفی که اکثرا از فعالان ستاد انتخاباتی وی در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر بودند اخوت, اخلاق و تاکید بر وجدان اجتماعی در روابط را از مشخصه های وی ارزیابی می کردند که این ویژگی ها در طول حدود 4 سال فعالیت اجتماعی در حوزه پارلمان شهری یوسفی به وفور قابل مشاده بود.


مهندس یوسفی در کنار مهندس نبی هزارجریبی اولین اقدام برای توسعه گرگان را در تغییر مدیریت شهری تعریف کردند تغییری که مبتنی و مترادف با سیستم گذشته شهرداری نبود چرا که آنها به دنبال ایجاد انتظارات فزاینده در افکار عمومی برای پیشرفت و توسعه بودند.


بر همین اساس بود که ساعتها-روز رایزنی ها و مذاکرات با حسین صادقلو شهردار با تجربه شهرهای شمالی کشور برای پذیرش سکانداری شهرداری گرگان صورت می گرفت و حتی مهندس حسین ربیعی و ناصر گرزین برای به خدمت گرفتن صادقلو به تیم مذاکره کنندگان پیوستند.


حاصل مذاکراتی که نتیجه داد و پافشاری هایی که طی حدود 4 سال برای آن تصمیم سرنوشت ساز صورت گرفت که از نظر شهروندان دور نیست امروزِ گرگان است و در این بین نباید نقش مهندس یوسفی جوانترین عضو پارلمان شهری مرکز استان را فراموش کرد.


یوسفی خدمت به گرگان و گرگانی را در شورای شهر محدود نکرد نقش پر رنگ وی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و دوشادوش حرکت در کنار منتخب اول مردم شریف گرگان و آق قلا از دیگر اقدامات حائز اهمیت وی تلقی می گردد.


آنچه محرز است قالبهای ذهنی و الگوهای رفتاری جوانترین عضو پارلمان شهری گرگان در چارچوب خدمت صادقانه به شهروندان تنظیم شده است ویژگی هایی که جذابیت انتخاب مجدد وی را دو چندان کرده است.


عملکرد بسیار خوب مهندس علی اصغر یوسفی در کمیسیون اقتصادی و سرمایه گزاری شورای شهر گرگان و تغییر کمیسیون قطع درخت به حفظ درخت و حضور پررنگ در فراکسیون حامیان شهردار حسین صادقلو موجب شده گزینه اصلی حضور در لیست حامیان شهردار حسین صادقلو باشد و احتمال رای آوردن مهندس علی یوسفی در انتخابات شورای شهر پنجم گرگان بسیار بالاست.