مهندس یوسفی در نطق پیش از دستور خود پیشنهاد کرد؛

تدوین برنامه 4 ساله توسعه گردشگری گرگان در دوره پنجم شورای شهر

گرگان را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل کنیم


مهندس علی اصغر یوسفی در سیصد و هفتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی و در آخرین نطق پیش از دستور خود طی دوره چهارم شورای شهر گرگان بر ضرورت توسعه زیرساخت های گردشگری با همکاری همه مسئولان و نهادهای مرتبط تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری گرگانو (اخبار گرگان)به نقل از سایت شورای اسلامی شهر گرگان، مهندس یوسفی در ابتدای نطق پیش از دستور خود ضمن گرامی داشت لیالی قدر و شهادت مولای متقیان، امیرالمومنین علی (ع) و یاد شهدا به ویژه شهدای حادثه تروریستی دوازدهم ماه مبارک رمضان، از حضور حداکثری شهروندان گرگانی در انتخابات شورای اسلامی شهر و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تقدیر و پیام قدردانی خود را به شرح ذیل قرائت کرد؛

بسم الله الرحمن الرحیم؛

     میزان رأی ملت است... حضرت امام خمینی (ره)

«با استمداد از عنایات پروردگار، بار دیگر مردم شریف گرگان در راستای تحقق خلق حماسه حضور،برگ زرینی دیگر را بر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم زدند. اینجانب به عنوان خادم مردم در شورای اسلامی شهر، از تمامی شهروندان تقدیر و تشکر می نمایم. امید است با تدبیر در مسیر توسعه، خدمتگزاری شایسته برای شما عزیزان باشم.

بر اساس روایت مشهور (من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق) بر خود وظیفه می دانم که تقدیر و تشکری داشته باشم از همه اعضای شورای شهر از دوره اول تا کنون. همچنین تشکری داشته باشم از همه شهرداران محترم شهر گرگان که در عرصه های مختلف زمانی هر یک به نوبه خود زحمات فراوانی را برای توسعه شهر عزیزمان کشیده اند و تقدیر و تشکری داشته باشم از همه همکاران گرامی در شورای شهر دوره چهارم که با سلایق مختلف، زحمات فراوانی برای توسعه شهر کشیده اند. همچنین وظیفه خود می دانم از شهردار محترم جناب آقای صادقلو و پرسنل محترم و زحمت کش شهرداری مرکز، مناطق، نواحی،سازمان ها و نیروهای پیمانی که با تلاش شبانه روزی خود باعث جهش و تغییر و تحول فراوان در شهر عزیزمان گرگان شده اند تقدیر و تشکر نمایم، چرا که اگر سعی و تلاش تک تک آنها نبود ما شاهد این تغییر و تحولات نبودیم.

انشالله در دوره دوازدهم ریاست جمهوری تصمیماتی بهتر به صورت کلان برای کشور گرفته شود تا نتیجه اش از لحاظ اقتصادی-فرهنگی -عمرانی-اجتماعی و ... باعث وقوع اتفاقات بهتر برای مردم شود و در مجموع از لحاظ اقتصادی رشد چشمگیری در کشور اتفاق بیفتد و درحوزه های مختلف استان سرسبز ما، گلستان و شهرمان گرگان نیز تحت تأثیر این رشد اقتصادی قرار گیرد. بنده به عنوان یکی از منتخبین دوره پنجم که این افتخاردوباره نصیبم شد تا برای مردم شهرم فرصت خدمتگزاری دوباره داشته باشم، اهداف و برنامه هایی را مدنظر دارم که انشالله بتواند باعث اتفاقات خوب برای شهر عزیزمان گرگان شود.»

این عضو شورای شهر گرگان در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه طبق آمار و اطلاعات، توریسم و گردشگری بزرگترین و پر درآمدترین صنعت دنیاست، اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی دوم، جهان به پتانسیل بسیار بالای این صنعت پی برد و سرمایه گذاری های زیادی در این حوزه انجام شد و در بسیاری از کشورها محل درآمد اصلی و توسعه و پیشرفت قرار گرفت. 

وی با اشاره به اینکه طبق آمارها درآمد صنعت توریسم2.5 برابر صنعت نفت در دنیاست ادامه داد: شهر گرگان با دارا بودن جاذبه های طبیعی فراوان و ابنیه تاریخی بسیار، بستر مناسبی برای جذب توریست می باشد.

مهندس علی اصغر یوسفی

مهندس یوسفی خاطر نشان کرد: از جمله جاذبه های گردشگری گرگان و حریم شهر می توان به جنگل معروف ناهارخوران، دیوار دفاعی گرگان، پارک جنگلی النگدره، بافت تاریخی گرگان، آب بندان توشن، آبشار و چشمه آب گرم روستای زیارت و مواردی از این قبیل اشاره کرد که باید با عزم و اراده جدی و با همکاری ارگان هایی از قبیل استانداری، فرمانداری، بخشداری مرکزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل منابع طبیعی، محیط زیست، مسکن و شهرسازی، اوقاف و شورا و شهرداری از این مواهب با هدف توسعه گردشگری شهر استفاده کرد.

عضو دوره چهارم و منتخب پنجمین دوره شورای شهر گرگان با تاکید بر اینکه باید بتوانیم با ایجاد جاذبه های تفریحی و توریستی برای همشهریان و مسافران باعث رشد اقتصادی چشمگیر و چه بسا ایجاد شغل برای جوانان در شهر گرگان شویم و گرگان را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل نماییم، تصریح کرد: نخستین پیشنهاد بنده این است که تدوین چشم انداز4 ساله در ادامه طرح ها و برنامه هایی که قبلا پیشنهاد شده بود با الویت تفریحی-توریستی، گردشگری و محله محوری و مواردی دیگر مد نظر قرار بگیرد.


مهندس یوسفی برنامه ها اولویت های کاری دوره پنجم شورای شهر را به شرح ذیل پیشنهاد کرد؛


1.  احیای بافت تاریخی گرگان، به عنوان بافتی ارزشمند و ثبت شده در فهرست آثار ملی جهت پویایی، حفظ و جذب حداکثری گردشگر

2.  جذب حداکثری سرمایه گزاران داخلی و خارجی، با توجه به ایجاد کمیسیون سرمایه گذاری و اقتصادی در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان و تصویب شیوه نامه سرمایه گذاری

3.  ایجاد شهری متفاوت در روز و شب با به کارگیری نورپردازی ها، ایجاد دریاچه و آبشار مصنوعی، شهربازی مدرن، باغ پرندگان و ...تا بتوانیم شهری متفاوت در شمال کشور را داشته باشیم.

4.  اجرای برنامه های انسان محور و توجه ویژه به اقشار اجتماعی به خصوص معلولین و سالمندان در زمینه های عمرانی، فرهنگی، ورزشی،اجتماعی و ... . 

5.  محله محوری و توجه ویژه به محلات در حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی، ورزشی و ...

6.  تقویت بقعه های مذهبی و هیات ها در نقاط مختلف شهر گرگان

7.  تقویت برنامه های استعدادیابی و پرورش بازیکنان بومی در رشته بسکتبال تا گرگان به جایگاه واقعی خود یعنی پایتخت بسکتبال ایران برسد و توجه ویژه به سایر هیأت های ورزشی و پیگیری ادامه طرح 1+43 که توسط بنده به شورای محترم دوره چهارم پیشنهاد شده بود.

8.  حضور بانوان در مجامع تصمیم گیری و تقویت اندیشه شورایی و افزایش تاثیر آنان در مدیریت شهری

این عضو شورای شهر گرگان در پایان اظهار امیدواری کرد که شورا و شهرداری در کنار یکدیگر در حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری اتفاقات خوب و شایسته ای برای شهروندان گرگانی رقم بزنند.