استعفای اعضای شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان از کاندیداتوری شورای شهر، مطالبه ملی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری گرگانو و به قلم علی نظری سردبیر روزنامه مستقل

برخی ازاصلاح طلبان وقتی در خارج از زمین بازی قرار می گیرند" ژست روشنفکری می گیرند و خوب دلواپسان را نقد می کنند.

 افراطیون را متهم به انحصار طلبی می کنند وبر آنان خرده می گیرند که چرا اعتقادی به پروسه گردش نخبگان در حلقه قدرت ندارند؟

 همواره می گویند چرا باید جوانان در طول 90 دقیقه بازی، پشت خط بمانند؟

اما همین آقایان اصلاح طلب وقتی در انزوا بسر می برند به شدت دمو کراتیک و آزادیخواه می شوند.اما خدا نکند روزنه ای برای ورود به حاکمیت پیدا کنند!آن وقت در انحصار طلبی دست دلواپسان شیفته قدرت را از پشت می بندند!

سالهاست که شورای نگهبان را به تیغ نقد  کشیده ایم که چرا  اعضای حقوقدان این شورا در دولت نهم که در مناصب دولتی اشتغال داشتند و در انتخابات ریاست جمهوری  دوره دهم جانب احمدی نژاد را گرفتند با صدهها نقد موجه شدند.

بارها نوشتیم که حقوقدان های این شورا  چرا در انتخابات سال 88(دونقش بازیکن و داور )را بعهده گرفتند؟!

اکنون که در آستانه انتخابات پارلمان شهری هستیم ،در می یابیم که   کاندیداهای عضو شورایعالی سیاستگذاری، انحصار طلبی را فقط برای رقیب خویش  امری نکوهیده می دانند و بس!

حضور تنی چند از اعضای موثر شورایعالی سیاستگداری اصلاح طلبان و داوطلب انتخابات شوراها  گویای همین واقعیت است که این عده در استفاده از رانت،شباهت عجیبی به افراطیون اصولگرا در تمامیت خواهی دارند.


" این اصلاح طلبان  شیفته خدمت" با این رفتارهای تمامیت خواهانه، بزرگترین ضربه را به جنبش اصلاح طلبی خواهند زد که در نهایت به رویگردانی مردم از اصلاحات می انجامد.

جناب آقای خاتمی بعنوان محبوبترین و تاثیر گذارترین چهره سیاسی کشور بایستی بدون تعارف ساحت محترم شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان را از وجود این عناصر رانت طلب پاک نماید تا همچنان اعتماد مردم به لیست مورد تایید ایشان پایدار بماند.

اینجانب وقتی مطلع شدم شورای هماهنگی احزاب اصلاحات در صدد صدور لیست جداگانه ای از شورایعالی سیاستگذاری است ،طی نامه ای بی محابا بر جناب آقای دکتر محسن رهامی تاختم که ازاین اقدام موازی حذر کنند تا تفرقه و تشتت موجب شکست دوباره اصلاح طلبان مانند سال 84 نگردد!

اما نمی توانم بر هجوم  برخی از دردانه های اصلاح طلب که هم عضو شورای سیاستگذاری هستند و برای حضور در شورای شهر پنجم سرو دست می شکنند، چشم ببندم!!


 هفت عضو شورایعالی سیاستگداری کاندیدای این دوره هستند،در صورت حضور درلیست اصلاح طلبان ،یعنی  سی درصد لیست را عملا اشغال خواهند کرد!

   وقتی چنین لیستی  بعنوان لیست اصلاحات منتشر شود آیا می توانیم در 29 اردیبهشت 96 مردم رادر حمایت ازلیست اصلاح طلبان  قانع کنیم؟

آیا این اقدام 7 عضو شورایعالی سیاستگذاری مانع از تکرارهفتم اسفند 94 نخواهد شد؟!

چه خبراست، عزیزان هزینه نداده اصلاح طلب که در کوران حوادث 88 لای زر ورق پنهان شده بودند،اکنون برای تصاحب صندلیهای شورای پنجم این چنین به اب و آتش می زنند؟مگردر شورا چه چیزی پخش می کنند؟

این هفت تن ، به اطراف خویش هم نظری بیندازند و از دوستان هزینه داده و  زندان رفته ای مانند قدیانی ،تاج زاده محسن امین زاده ،صفایی فراهانی.کیانوش راد،عبدالله رمضانزاده ،محس آرمین،داوود سلیمانی،عرب سرخی،میرطاهر موسوی، شکوری راد،محسن میردامادی،عبدالله ناصری، جواد امام ،فائزه هاشمی بیاموزند که تداوم مشی اصلاح طلبی،سینه چاکی برای ورود به مجلس و شورای شهر نیست!

 آیا بهتر نیست ا ز رفتار بزرگ منشانه محمدرضا خاتمی درس بگیرند؟! 

 میدانداری چهرهای ایثارگری چون بهزاد نبوی و مصطفی تاج زاده ،حسین مرعشی را نظاره کنند تا دریابند این بزرگواران چگونه از سوارشدن بر قطار قدرت صرف نظر کرده اند و فقط دل در گرو پیشبرد اهداف جنبش اصلاح طلبی و  تحقق جامعه مدنی دارند؟